torsdag, juli 2

Ritsem-Semester

Jag och Magnus har vart på semester i Akka och Ritsem. Det började dåligt med att jag hade läst fel på båttiderna så vi fick sova en natt i tältet i Ritsem innan vi kunde åka vidare till Akka.



Dåligt väder första dagen i Akka.


Jag gjorde eld två gånger med eldstål, bra Maja!


Vi tittade på den fina älven mellan stugan och berget.





Vi kikade också på blommor.

Dagen efter en natt i Akkastugan åt vi frukost på bron, nybakat bröd och gröt.
Vi hade den här fina utsikten, det var hemskt lockande med toppen... Fast vi behöver nog tre dagar, så det får bli senare i sommar.
Därefter gick vi till Vaisaloukta, där var det såhär vackert!
Magnus hämtade vatten och jag lagade mat.
Foto från båten hem till Ritsem, utsikt över Akka-massivet.
Sedan fick vi bo två nätter igen i tältet i Ritsem eftersom Magnus skulle jobba en dag på båten. Det var så varmt att jag solade mest hela tiden och njöt av att åka runt och ha semester. Vi träffade Åka och fick höra om Blixtens broder. Nu är vi hemma igen och jobbar i nästan två veckor till innan vi åker till västkusten och hade lite mer semester! Livet leker och det är VARMT!

2 kommentarer:

  1. fy så härligt Maja!!!

    jag får skicka bilder till dig från bröllopet vårt ;)

    SvaraRadera
  2. Sv: Åh, tack vad gullig du är :) Vilka härliga bilder, du är en riktig äventyrare du? :)

    SvaraRadera