tisdag, juni 23

Första från Salto i sommar

Middagen är snart serverad, andra familjefjällveckans andra dag och jag kliar på mina minst tjugo myggbett mestadels på händer, fötter och ben. Det är sommar i Salto jus nu, varmt och soligt och det är så fint väder att man aldrig kan tro att det kan regna här. Det får vi säkert erfara imorgon dock, då blir det skattjakt med Plupp och lekar i närheten av stationen för min del medan Joel får gå iväg på barntur. Orättvist kan man tycka, men jag fick faktiskt lov förra gången och Plupp är alltid roligt. Annars turar vi en del små turer, klättrar med sele och staplar backar, fiskar och bygger flottar och såklart eldar. Ikväll ska vi baka och grilla pinnbröd! Det är också perfekt eftersom Karin har lovat att lära oss att bara äpplekaka på murrika efter att kvällspersonalen slutat jobba, vi får hålla elden vid liv!

Livet är underbart här i midnattssolens land och jag trivs. Vi har inte hunnit med så mycket äventyr än, mer än en topptur på Lulep och en kajakpaddling i storm som slutade med att vi fick en nätt promenad tillbaka längs med kusten istället och fick hämta kajakerna några dagar senare när det inte blåste så mycket. När familjefjäll är slut däremot så har jag tre lediga dagar och Magnus två, då blir det turande av, vart vet inte ännu, men det är det som är så mysigt med sommar, det är bara att packa ihop och traska iväg.

Lev och må, det gör jag! Vi hörs snart igen hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar