lördag, maj 9

Vardag i söder

Imorgon kan bli en lyckad dag. Fint vänder, högmässa med min favorit-präst, elda i skogen och spana efter älg med Emma och tältutflykt på natten. Om allt går som planerat kommer jag bli riktigt nöjd och glad och antagligen sova hemskt gott i det fina röda tältet som jag har saknat den här våren.

Idag ar Josse vart här, hon kom på morgonen och vi åt frukost tillsammans i vårt kök som är den enda delen av nedervåningen som inte är byggarbetsplats för tillfället. Vi tittade på Salto-bilder och pratade Betlehem och sen gick vi till Emma. Där bakade vi rulltårta som blev bränd men ändå ganska god och pratade sommar och reseplaner. Jag följde Josse till bussen och sedan var jag ute och sprang för första gången på månader. Det var roligt. Nu ska jag snart stoppa in laxen i ugnen till mig och morfar. Emma kommer hit och äter glass med mig ikväll.

3 kommentarer:

  1. Hej maja!

    NU är du i Vännäs och jag är hemma i danmark.. vart är det du bor nu? lägenhet?
    hoppas vi kan ses när jag kommer till Vännäs! =)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Nej, jag bor hemma fram till början på juni, då jag flyttar tillbaka till norrbotten och fjället.. När kommer du vara här nästa gång?
    Kramar och lycka till dig!

    SvaraRadera
  3. Hej favoritvandringskompisen! Jag och Johan sitter nu på stationen igen efter en ganska strapatsrik färd över sjön med skoter till första udden och roddbåt nästan ända in sedan till fots en bit med isborren i högsta hugg för att kolla tjocklek för att se om den skulle bära för skoter från andra hållet för att hämta packningen. Vi hade överlevnadsdräkterna på men man undrar hur mycket det skulle hjälpa om vi verkligen ramlade i...usch! Vi klarade oss i alla fall. Jag och Sandra kom tillbaks i fredags redan från en mycket rolig och spännande men dock snöfattig tur mot Sarek...ska blogga om den i morgon hade jag tänkt...tyvärr glömt kamera och tele i bilen så jag kommer inte kunna lägga in bilderna direkt..synd...
    kramar till dig!! Rebecca

    SvaraRadera