torsdag, maj 7

Vännäs

Det är maj nu och jag har städat mina händer lite för torra och åkt tåg i 5 timmar och 16 minuter och nu är jag hemma i Vännäs och längtar redan smått tillbaka till hemma i Saltoluokta. Fast semester är helt ok tycker jag också, jag måste bara ha saker att göra och det tror jag ju att jag kommer ha. Som exempel ska jag på konsert i kyrkan med Emma imorgon och kanske tälta på en strand på natten, eller så blir det nästa dag med fint väder. Jag ska också lyssna på Gradell när han pratar om sin bok och träffa Johanna och Josefin och Elina och hennes underbara familj hoppas jag. Elina som nu är psykologstudent, helt underbart! Kanske måste vi också äta lunch ihop i bunkern någon dag bara för gamla minnens skull? Idag har vart en solig dag och jag har vart ute och cyklat i stadskläder och suttit vid älven och lyssnat på vattnet. Nu är det dock ganska molnigt och skulle nog regna lite ikväll. Emma kommer hit, då tänkte jag att vi skulle äta glass, prata och gå på promenad. Jag hoppas att hon kommer samtycka, men det tror jag inte kommer vara någon fara. Jag har just pratat med Josefin och vi har bestämmt att vi ska på utflykt till Holmön på onsdag. Där har jag bara varit en gång och det var när jag gick i trean, så jag vet inte ens om det räknas!

Jag är lycklig nu, men det är många jag kommer sakna. Min familj är nu utspridd över hela Sverige, framförallt samlad i skåne kommer den vara under mellansäsongen. Min älskade Rio är ganska duktig på att gå nu och har lärt sig säga Maja! Han är världens bästa helt enkelt, det går inte att beskriva på annat vis.

1 kommentar:

  1. Hejsan, och välkommen hem
    När var dte du skulle komma neråt till mina trakter? Kram

    SvaraRadera