tisdag, januari 20

Nu har jag jobbat färdigt på dagis, hrm Förskolan menar jag såklart, för den här gången. Idag ska jag åka till Umeå och fixa de sista sakerna som behöver ordnas med innan jag åker norröver. Dessa saker innefattar att köpa garn och skofett. Skofett skulle vara ganska skönt om jag glömde bort, då slipper jag smörja skorna. Det är inte min roligaste sysselsättning och man bli så kladdig om händerna! Men å andra sidan skulle skorna kanske inte må så bra av att bli bortglömda på det viset, så jag får nog se till att komma ihåg det ändå.

Det blir inte mycket jobb för mig i januari i år, men desto mer tid för skidor på fjället. Senaste veckan har vart en usel skidvecka, vilket betyder att jag inte en endaste gång har både haft tid och ork samtidigt. Kanske imorgon, som ett välkommet avbrott i allt packande? Imorgon måste nämligen all packning vara i sort sätt klar. På torsdag åker vi allihop till Vilhelmina för farfars begravning och kommer inte tillbaka fören söndagkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar