onsdag, januari 21

Skofett och skotant gick inte ihop

Det står en blå väska på min röda matta nu, den är till hälften fyld av böcker, garn och kläder. Idag ska jag tvätta, tvätta och tvätta lite mer, sedan kan jag fylla på väskan med mer saker!

Jag ska hämta upp pilatesbollen och se vad jag kan göra med den, Rebecca vill nämligen att jag ska ha med den. Själv har jag ingen aning om hur man får ut luften ur den och ännu mindre kunskap om hur man sedan blåser upp den. Jag brukar dock var ganska teknisk, så kanske jag kan tänka ut något. Vart den ska rymmas är en annan ska.!..

Jag var så sur igår när jag skulle köpa skofett, jag förklarade och förklarade och ändå färstod butiksbiträdet ingenting. När jag tillslut trodde hon förstod och fick en burk som så ut som det jag ville ha så orkade jag inte prata mer utan tog den direkt. Fast när jag en kvart senare öppnade den tillsammans med Johanna på NK visade det sig att den var helt flytande och inte alls som jag vill. Johanna bara skrattade, hon hade minsan förstått vad jag menade direk. Vi surade lite över skotanten och jag bestämde mig för att gå tillbaka med burken. Väl där visade det sig att jag inte fick lämna tillbaka den... Jag blev ännu surare och gick in på skoaffären alladeles brevid och hittade rätt fett på tio sekunder, och då hann jag men att titta på lite skor också. Jag hade en stark lust att gå tillbaka till skotanten och visa henne, som tur var kunde jag behärska mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar