fredag, januari 30

Idag har vi skurat hela källaren i Laponia, nu luktar allt sopa istället för avloppsvatten. En mycket markant förändring till det bättre.

Idag ska jag ta det lugnt, ringa till de två familjer som är kvar på min list över den första familjefjällveckan. Familjefjäll känns roligare och roligare, någon dag här snart ska jag få titta på det schema som Liza har gjort och då tror jag det kommer klarna ännu mer. Det känns alltid bra när man kan börja ta på saker. Vi ska yoga lite också, jag och Rebecca och andra frivilliga.

Lugnt ska det vara idag eftersom jag måste kurera lite förkylning eftersom att imorgon ge vi oss ut på tur till Kvikkjokk. Jag, Rebecca och Ola, närmare bestämt. Ola är här uppe och hälsar på några dagar, så vi tänkte passa på att åka iväg nu när vi har tid. Det tar fyra dagar dit och vi ska sova inomhus. Sedan åker vi skolbuss till Jokkmokk och bil därifrån och hem. Väldigt spännande tycker jag, jag har ju aldrig turat på vintern förr. Det känns mycket tryggt att åka med Rebecca och Ola då. Jag måste bara sluta snora så mycket…

Vi är tio stycken som bor här nu. Johan, Rebecca och Teresa, som var här när jag och Matilda kom. Igår kom också Liza, Johan och Rio, Jonas och Ola. Ola åker dock härifrån på onsdag. Det kommer några fler också, två tror jag närmare bestämt. Sedan har vi också några som ska vara här uppe en kort tid, som praktikanter, folk som ska vara bara familjefjäll och så. Karin och Ewalina kommer upp, inte samtidigt, men kul ändå!

Nu har jag druckit upp mitt kaffe och ska värma lite mat till lunch. Vi får se om internet fungerar så ja kan lägga in den här texten, det är lite si och så med det.

Lev och må, det gör jag!

1 kommentar:

  1. Tänker på dig och hoppas du har det härligt i fjällen!

    Kram Eva

    SvaraRadera