onsdag, mars 4

Dags för bilder


Nu kommer bilder från första månaden här uppe. Tiden har gått så fort att jag knappast kan förstå att det är mars redan. Det var januari när jag åkte hit, vart försvann februari någonstanns? Fast jag har hunnit med en hel del också. Allt från översvämning, Kivikkjokk och fågeljakt till att klä ut mig till Plupp, gå på snöskopromenader och njuta av tystanden här uppe. En del kommer i bilder nu, annat sedan. Det kommer historier också, så småningom.




Översvämning i Laponia. Vi tömde på vatten till ungefär halv två, detta efter att vi massor med timmar försökt hjälpa Johan med att slå på vattnet. Det var en lång och spännande dag, och blöt.



Kvikkjokktur, fyra dagar med perfekt väder och underbart tursällskap. Vi fick se mycket vackert. Det var en fin tur. Jag och Rebecca kommer tillbaka till sommaren.
Här är utsikten över den dalgång vi bor i. Lulep Kerkau är fjället till vänster. Tre kilometer upp för vinteleden söderut.
Vi var på snabbvisit i Sarek!


Fantastiska solnedgångar.
Allt det här tog lång tid, nu ska jag jobba. Men den som väntar på något gott...

1 kommentar: