tisdag, april 7

Frukostdrama

Idag är den lediga dagen innan påsk. Det är inte ens sol ute, tänka sig. Vi är så bortskämda med finväder nu att det finns inte. Det ska dock vara plusgrader i Påsk, fast imorgon kommer det massa mer snö. Vi som nästan var oroliga att det skulle bli tidig vår. Härligt med snö.

Igår hade bastuklubben nytt rekord, jag tror vi bastade i tre timmar. Det är bra med rekord och man kan avhandla mycket i bastun. Nu har jag nästan lärt mig hur det fungerar med frekvenser och kanaler och telefoner, i alla fall nästan!

Idag ska jag städa, det blir så dammigt här så snabbt. Städa och tvätta och kanske något mer spännande som jag inte vet om än. Jag tror dock inte att det här är en spännande dag, det mest spännande osm hänt hittils var dock när Matti, som skulle gå ut och säga till slädhundarna att vara tysta, börjar svära i hallen och sedan ser vi honom springa med den största spaden som vi har i högsta hugg. Det var en jättestor jämthund från byn som var lös och Matti och Stina har löptikar på gården, inte jättelyckat. Nu sitter jämthunden fast i ett träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar