torsdag, april 9

Skärtorsdag

Skärtorsdag, nu börjar påsken på allvar. Jag ska pyssla med barnen i eftermiddag, bygga kycklingar, tuppar, klistra fjädrar, klippa och greja. Jag ska måla dem och vi ska ha massa skoj! Igår hade vi också skoj, vi badade vedbastu och isvak. Ja, du läste rätt, isvak, jag! Det var kul, kallt om fötterna bara. Såklart också om resten av kroppen, men mest var det fötterna som blev isbitar. Det var så kul att jag kan tänka mig att gör om det någon gång.

Jag har kanske fått en klätterkompis för maj också, en ny Johan. Det finns ingen hejd på hur många Johan som kan rymmas på fjället. Storis, Lillis, och så finns det en Mellis, som jag dock bara har träffat en gång, Bagar-Johan och så Johan Trell. Det är lätt att bli förvirrad. Eller avskräckt som de gäster som kom hit en sommar när bara tripp trapp trull var här. Först hälsar Storis på dem vid båten, sen Lillis när de kommer i land och de frågar lite på skoj ”heter alla Johan här?” ”Ja” svarar de sanningsenligt. De går upp mot stationen och möter Mellis som också tar i hand och presenterar sig som Johan. Gästerna gick bara förbi, de trodde väl att dem drev med dem. Det skulle jag också trott.

Jag kanske ska få åka förbi Blåhammaren i Maj, om Johan ska köra bil till platschefskonferensen på Storulvån så skulle jag nog kunna få följa med. Det skulle vara roligt. Jag längtar dig, längtar mycket. Även om jag absolut inte hellre skulle vart där i vinter, det här är det perfekta jobbet tillsammans med många ur min fjällfamilj. Även om jag gärna skulle velat att Bagar-Johan var här med. Fast det skulle vart roligt att se mitt gamla hem om vintern, eller våren som det kommer vara då. Idag vid frukosten pratade jag och Matilda om vart jag ska bo till hösten. Jag och Emma har börjat fundera på om vi ska bo ihop, det skulle kanske fungera ändå. Jag skulle nog tycka att det vore skönt att inte bo helt själv, tänk vad tyst det skulle vara. Helst kom vi fram till att vi skulle kunna bo i lägenheten mitt emot deras, som är likadan. Då skulle vi kunna fortsätta att borsta tänderna ihop i hallen! En jättefin och stor lägenhet med billig hyra på knappt fem tusen, blir det bättre?

En sämre nyhet uppe från fjället. Det går magsjuka på stationen, ännu bara bland gästerna dock. Det skulle vara lagom passande nu till Påsk. Man undrar hur folk tänker när de kliver in i köket och säger ”min man har också fått magsjuka”. Förhoppningsvis klarar vi oss.

Tack mamma för de fina kycklingarna också, nu är det påskpyntat även inomhus! Jag ska ta det lugnt på förmiddagen och mysa i mina myskläder, snyggsockarna, Houdinifleecebyxor, t-tröja med vattendroppar och min blå tjocka kofta i ull. Jag har bra schema i påsk, jag jobbar eftermiddagar, med barnpyssel och sedan servering fram till tio. Inte som de som jobbar till tolv, jag tror Johan har lärt känna mig så bra att han vet att det är ingen idé eftersom jag är så ineffektiv så sent på natten!

Jag tänkte att jag ska försöka lägga in lite bilder som jag missat, vi får se om det går!







Sommarleden på tefat i halvmörker är roligt!


Magnus i full fart, han bara åkte ifrån oss!




Sandra


Rebecca tyckte att vi hade roligt!


Laddar för fullt!


Obligatoriska gruppbilden!

3 kommentarer:

  1. http://twitter.com/emmlov !!!

    SvaraRadera
  2. Kan faktiskt förstå gästerna när de ala heter Johan :) kul!!..

    Vilken stad/land ska du bo i till hösten? :P

    ÅÅ älskar bara tefat!!

    SvaraRadera
  3. Hej söta du!

    Jag planerar fjällvandring i början av Augusti... Du har ju bättre koll än vad jag har så kom gärna med tips!

    Glöm inte bort mig! KRAM

    SvaraRadera