söndag, april 19

Krig

Jo, det har startat ett krig här i Saltoluokta. De stridande parterna är Ebba, jag, Magnus och Fredrik. Man vet aldrig riktigt vem som är på vilken sida eller vad som kommer komma härnäst. Det som började med några små oskyldiga snöbollar eskalerade till hinkar med vatten i bastun, vidare till inplastade kuddar, byråer, skrivbord, samt hoptejpade fötter och händer. Även en massa annat har hunnits med under detta ännu korta, men ack så intensiva krig. En följetång är mina skor, hopknutna skosnören ledde till upphängda bakom jackorna och slutligen igår till en plats i kylskåpet. Tyvärr råkade jag olyckligtvis beskylla Magnus för försvinnande igår och tog hans skor imorse till jobbet. Det visade sig dock vara Fredrik som gömt den. Hans dåliga samvete drev honom till att ta fram den imorse och erkänna sig skyldig och berätta om gömstället.

Annars är Fredrik en hygglig kille, en effektiv praktikant. Faktiskt så effektiv att vi hade det ganska så lugnt och skönt idag på jobbet. Jag hann med att göra vaktisdrinkar till Ebba och Magnus som jobbar ute i stormen idag. Det blåser massor och snöar och har sig. Jag tycker det är spännande, men kanske lite kallt med åtta timmar där ute..

Jag har bäddat i nya lakan och ska kanske börja packa inför tältturen ikväll, det vore bra av mig. Det blir nog två nätter i tält, myspys och äventyr!

1 kommentar:

  1. Och jag är Räddaren i nöden! Jag får plocka ut henne ur mattor där hon är insurrad. Försvara henne i bastun (fast jag visste inte att det var hon som startat vattenkriget. Och klippa upp tejp från fötter och händer....dom har blivit lite galna tror jag...det som verkade vara en oskyldig lek verkar faktiskt ha utmynnat i ett gerillakrig...det konstiga är att de alla fyra verkar tycka det är väldigt roligt. Helmysko!

    SvaraRadera