fredag, mars 6

Alla arbetsdagar kan inte gå utmärkt

Det här kan jag berätta för alla som vill veta har vart den mest stressiga arbetsdag jag någonsin vart med om. Jag har sprungit från halv sju till tre, konstant. Ändå har jag inte hunnit med allt jag skulle hinna med. Familjefjällsgästerna lämnar stationen idag och det har vart massa lunch, massa tågpåsar, massa våfflor, mackor, bullar och så vidare. Hur roligt som helst, men för mig om inte är van riktigt än blev det lite väl mycket ensam. Skönt att det är över, snart blir det en skidtur för mig.

Imorgon kommer nya gäster, familjefjäll. Så många som de är den här veckan har vi inte vart förr, så jag ska hoppa in och hjälpa Matilda och Gunda lite här och där. Väldigt kul att får vara med, men ändå slippa ansvaret. Familjefjäll är nog bland det roligaste i arbetsväg jag gjort. På tal om familjefjäll, så åkte vår Joel hem imorse också. Tråligt tycker jag, jag har ju vant mig med att ha honom omkring mig, han är ju en del i fjällfamiljen. Det är alltid tråkigt när familjen splitras. fast jag och Sandra bakade en finfin tårta till honom igår i alla fall. Jag kommer kanske titta mig om efter Joel med jämna mellanrum också, precis som jag fortfarande gör med Jonte. En till rolig sak med familjefjäll är att man sällan eller aldrig jobbar ensam, det är mycket roligare att jobba så.















Jonte målar Joel till en mård/mårdhund. Det är roligt med personlafester!






Utsikt från vinterleden, kanske två kilometer upp från stationen.


Jonte påväg till Sitojaure.
Jag, sminkad till Plupp, men tyvärr utan kostymen. De bilderna kommer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar