fredag, mars 27

Rio-tur på fjället

Vilken bloggande dag det här är. Det är en sådan där lugn och skön ledig dag då man bara återhämtar sig och laddar upp inför frukost imorgon. Jag, Liza, Rio och Aslak ha vart på tur upp på fjället. Vi åkte sommarleden upp, jag ensam och Liza med både hund och pulka. Det var som bra att jag åkte först så att hunden ville komma ifatt så fick hon lite draghjälp. Även om Liza är hemskt tuff och hade klarat det ändå såklart! Jag blir som mer sugen på hund igen nu när Aslak är här. Kanske är jag börjar plugga, vi får se. Vi satte oss i en jättefin driva som Liza och Johan hittade igår, men solen hade hunnit lite väl långt bort för att det skulle vara helt perfekt och Rio blev nog lite kall där uppe och en smula uttråkad så vi åkte runt Danak och vinterleden ner. Jag testade lite telis-svängar men det gick inte så bra, men kul vart det! Eftersom vi inte hann fika på fjället så drog vi fram renskinn och fikade framfr vedboden istället, där var det helt lagomt varmt.

Jag har också inventerat påskpyssel, jag ska få leka med barnen! Det kommer bli kul, vi ska bygga kycklingar, klippa och klistra kort och måla ägg. Det är snart påsk, om två veckor faktiskt. Fats idag är det bara fredag en vanlig vecka och jag och Liza ska titta på På Spåret om det fortfarande gå och virka och ha det lugnt och skönt. Jag trivs med livet här, jag älskar att åka skidor och det vad man gör mest på fjället om vintern. Blir det bättre? Nej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar