måndag, mars 16

Sammanträden och döda smådjur

Gult pass stod det på schemat idag, för mig Sandra, Lisa och Tommy. Det betydde storstädning av källaren hela förmiddagen. Jag tror aldrig källaren har vart så organiserad och luktat så mycket sopa som efter vår framfart. Eftermiddagen ägnades åt att städa Kierkau, där är också skinande rent nu. SRK passade även på att ha sammankomst i köket, jag, Sandra och Lisa. SRK är för de som inte vet en relativt nystartad klubb här på fjällstationen, Saltoluokta RelationsKlubb. Vi har faktiskt ett oerhört rikt föreningsliv här, med klubbar som SIK, SAK, SYK, SHK och så vidare. De flesta klubbar finns nu mera också på facebook efter att jag och Sandra ägnat en stund efter middagen åt att fixa detta. Däremot är det bara hon och jag som är medlemmar än så länge.

Vi har också städat uthyrningen idag och tog då äntligen tag i påsen med de mögliga tälten som legat där sedan i höstas någon gång. Det luktade inte alls gott när vi hällde ut dem på golvet i vår rena tvättstuga. Det värsta var dock när jag skakade ut det fösta tältet innan det skulle tvättas oh det ramlar ur en död mus. Jag fick en smärre chock och var tvungen att lämna över till Tommy. Usch. Nu är det dock rena båda två och hänger på tork och alla pinnar av olika slag ligger i blöt tillsammans med det starkaste rengöringsmedlet jag kunde komma på, golvbrunnemedlet.

Imorgon har jag mitt första serveringspass, dessutom helt ensam. Det är dock bara fem gäster, varav två stugvärdar och en stammis. Det kommer nog gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar