lördag, mars 21

Bröllop

Idag är den stora bröllopsdagen. Vi är allmänt nervösa och stirriga allihop, men det är väldigt roligt. Det skapar verkligen en bra "vi-känsla". Just nu är det både snö, blåst och sol ute, så vigseln blir kanske inomhus. Jag har aldrig serverat på bröllop innan, så det känns ganska läskigt men spännande. Rebecca har lovat att servera bruden så det blir i alla fall inte jag som häller mat i knät på henne och eftersom det är Rebecca som ska servera så kommer det att bli ingen. Vi ska börja duka och göra allting klart två halv två/två-tiden. Sedan blir det jobb till tolv för min del och tre för vissa andra. Jag har vissa speciella arbetsuppgifter som till exempel att se till att det finns servetinklädda skedar till tårtan.

Jag tänkte att jag skulle hinna ut och testa mina nyvallade skidor innan lunch. De var så torra att jag var tvungen att valla över hela skidan, så greppet kommer nog inte vara det optimala!

Jonas har åkte och Ola har kommit. Både tråkigt och roligt. Jag hoppas att det blir någon tur med turgänget, Maja, Rebecca och Ola nu efter bröllopet när det lugnar ner sig.

Annars har det inte hänt så mycket här uppe, det rullar på som vanligt. Jag och Magnus skulle gräva bivak, men det var så mycket buskar att det blev lite jobbigt så vi grävde en underjordisk rutchbana istället. Lisa har åkt hem och ska ut på långvandring nu. Andra Liza och Rio har vart i Överkalix på semester, men är påväg hem snart. Jag har pratat med David, det var roligt, jag saknar honom lika mycket varje gång. Han är bra, speciellt för mig. Jonte kommer nog till Påsk, hoppas jag, men man vet aldrig. Fast annars skulle jag nog bli besviken. Bastuklubben har återupptagit sig efter några dagaras torka, vi märkte att det var för länge sedan när Sandra fick ont i huvudet av vätskebrist eftersom hon inte tvingats drick massa vatten i bastun på några dar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar