onsdag, mars 25

Dramatik på fjället

Jag har fått ha lite äventyr igen. Undrbart! I förrgår var vi uppe på Måskotjåhkkå, ungefär 1400 möh, den högsta toppen vi har i närheten. Jag, Rebecca, StorJohan, Magnus och Tommy var det. Egentligen skulle vi inte hinna upp på allra högsta toppen, eftersom jag började jobba tre, men det sanna expiditionärer som jag och Rebecca är så sprang vi upp allihop ändå. Fantastisk utsikt och ännu underbarare åkning utför. Kanske det roligaste jag gjort i år, helt underbart. Randoneebindningar till mina utförsskidor, det är ett nytt måste, förstå hur underbart det kommer vara då?!

Igår hade vi dramtik här på fjällstationen. Vår älskade Rio körde sin gåstol ut för trappan och blev helt blåslagen i halva ansiktet och fick åka ambulanshelikopter till Gällivare. Som tur var var det ingen fara med honom och de kom tillbaka hit på kvällen igen. Stackars lite, både vattkoppor och flygfärder, men det är världens sötaste och charmigaste barn. Han är glad även fast han är sjuk och idag lekte vi tittut med ett mjölkpaket. Han blir verkligen en del av livet här, jag älskar honom så det nästan gör ont, världens finaste lille kille!


Nu är jag ledig i två dagar, kanske blir det utflykt till Sjöfallsstugan imorgon. Det skulle vara spännande, enligt Matilda spökar det massor där. Vi åker nog tre, men annars tar jag i alla fall Aslak med mig!

Jag har postat paket till Linköping idag, men tolv frimärken. Det är nog det allra mest jag någonsin använt! Det så ganska så roligt ut, speciellt som paketet var tejpat med skavsårstejp eftersom det var det enda jag hittade. Det var till Jonte, hans tröja. Jonte som skrivet tenta imorgon (tror jag det var), vi håller alla tummarna! Vi vill ju att han ska komma hit.

Ikväll blir det en lugn kväll, lite bastu, lite brasa tror jag. Kanske man borde börja på en stickning eller virkning dagen till ära?

Lev och må, det gör jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar