söndag, mars 22

Säsongens roligaste kväll

Igår var utan tvekan säsongens roligaste kväll. Det var bröllop här på stationen och förberedelserna var igång redan tidigt i veckan. Rebecca hade förberett allt in i minsta detalj och det kändes jättetrygt att få komma in och börja putsa bestik vid halv två för att sedan övergå till att plocka in luchen och sedan städa matsalen, flytta bord och duka upp. Det var en väldigt fin duktning och hela matsalen blev jättesnygg. Kvällen flöt så bra, utan missöden och alla verkade glada och nöjda. Jag fick servera brudgummen en gång fast det inte var meningen men såklart inte böra våningstårta, vilket jag är hemskt tacksam för! Jag snubblade i trappan med tre nya spritflaskor, men räddade dem med en ryggdykning, Maja är tillbaka i köket påriktigt! Det finaste på kvällen var helt klart brudvalsen, de var så duktiga på att dansa och framförallt så lyckliga, man verkligen såg hur det lyste ur ögonen på båda två. Ingen av oss var helt torrögd efter det.

Däremot har stackars Rio fått vattkoppor, han är helt prickig. Han är glad ändå, allt som oftast. Världens sötaste lille kille!

2 kommentarer:

  1. Måste säga att Majas ryggdykning var bland det snyggaste jag sett! På något vis hann hon flippa runt i luften och landa på rygg med famnen full av spritflaskor! En helt otrolig räddning! Men sedan bad jag Malin om hon kunde hjälpa mig bära ur trevåningstårtan......

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att även personalen verkar vara nöjda med bröllopskvällen/helgen.

    Vi är otroligt tacksamma och glada över att allt blev så perfekt som vi önskat oss.

    Tack så mycket.

    mvh
    "Kungen och Drottningen"

    SvaraRadera