måndag, mars 30

Sommartider

Det allra värsta med sommartid var att jag hade frukost dagen efter och alltså var tvungen att gå upp fem. Egentligen känns de ganska onödigt över lag med den där timmen, i vart fall här uppe. Det är ljust så mycket nu, det är härligt! Speciellt är det bra eftersom vi ska åka skidor drygt tre mil imorgon, då behöver vi mycket tid. Jag, Rebecca, Ola och Sandra beger oss till Teusajaure från Vietas, vi åker här ifrån åtta. En kompromis efter att Rebecca sagt fem och Ola elva. Jag tycker åtta är fint! Det blir en kort tvådagarstur, men kul att vi slipper samma väg, eftersom vi åker Kungsleden tillbaka till Vakotavare i övermorgon och hoppar på bussen til Vietas och åker bil därifrån då.

Jag har jobbat jättemycket frukost senaste tiden, det känns som att förmiddagarna är mitt specialområde nu. Eftermiddagarna har ägnats åt tefatsåkning, vi har testat alla backar inom rimligt avstånd nu, inklusive både vinter- och sommarleden från ovanför trädgränsen. Bäst av allt var vinterleden från första dubbelkrysset och ner till träden, det gick snabbt ska jag säga! Om man inte orkar gå så långt så är backen just innan vedbastun ett bra alternativ och så klart finns ju också den klassiska pulkabacken bakom Nåjden!

Idag är det middag uppe hos Storis, med guld och glitter-tema. Otur att jag inte plockade med mig något glitter hit... Kanske man skulle kolla i repafrådet bland julpysslet? Jag har alltid undrat varför vi har julpyssel här på stationen...

Igår när jag jobbade i repan ringden en pappa som var här på familjefjäll och frågade om nästa års veckor. Hans barn höll på att väsnas i bakgrunden och tillslut säger pappan "Tyst nu, jag pratar med Plupp!". Dagdens finaste komplimang! Annars var det kul imorse när Cristoffer berättade att han drömt att jag hade Tyfus och var grön i ansiktet och hade en orange tunga!

Jag undrar vad jag ska hitta på i mellansäsong? Spännande tid, lugn och ledig men med en del flängande hit och dit, troligen.

Idag blir det till att somna tidigt och ha allt färdigpackat ikväll. Som om jag kommer att klara det...

Det finns nya bilder längst ner på sidan också, som man kan titta på. Alla är mina förutom den på huvudbyggnaden som Sandra har tagit och den på mig som Magnus har tagit.

1 kommentar:

  1. Du skriver så fint och mysigt Maja! Var bara tvungen att gå in och kolla om du skrivit något om vår tur ännu...men det hade du inte.....
    Rebecca

    SvaraRadera