fredag, mars 27

Luggen är tillbaka!

Dagen till ära är jag nyklippt! Malin hade frisösalong igår här i Laponia och klippte, Lillis, Liza, Stefan och mig. Så nu har jag lugg igen, och inte fullt så nötta toppar som innan, jag är faktiskt riktigt nöjd. Det är så bra med folk som kan massa olika saker.

Nu är mina klätterskor påväg också! Vad kul vi ska ha, underbart, helt underbart. Det kliar i mina fingrar. Igår åkte jag och Cristoffer och Matilda upp längs sjön, egentligen med Sjöfallsstugan som mål, men det var vara blankis på sjön så v vände efter ungefär sju kilometer. Fast vi han studera Kierkaus nordvägg väl, där ska vi klättra upp i sommar och vi hittade massa fna stenblock också. Jag är så glad över att jag kommer ha både Cristoffer och Magnus här som kommer kunna lära mig massor. Jag har sagt det förr, men det är så sant. Vi har ett underbart gäng här uppe, jag älskar min fjällfamilj. Innan bastuklubbens sammanträde igår hade vi pulkaåkning, eller egentligen Te-fat. Väldans skoj!

Idag har jag hunnit med att städa igen, det behövdes. Det blir dammigt väldigt fort här, och efter att man skurat så är det alltid lite extra trevligt. Jag har tvättat också, så mitt rum funerar för tillfället som torkrum också. Jag ska strax packa ihop lite grejor och sedan gå och äta lunch. Jag, Liza och Rio ska upp på fjället i finvädret och bara ha det bra.

Nästa vecka blir det tur med expeditionsklubben, Rebecca, Ola och jag och nu även också Sandra! Vi ska åka upp till Vakkotavare och sedan över till Teusajaure. Kul med tur och kul med norrut, där har jag ännu inte hunnit vara något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar