måndag, mars 23

En måndag, fast egentligen onsdag i min arbetsrytm

Det är fint väder idag med, vi har fått vintern tillbaka. Nu har det snöat och är minus tolv igen. Det syns dock lite för mycket ris invid vissa träd. Sjön har fått en stor spricka, snart har vi en stor vak. Egentligen brukar det vara en vak här nästan hela vintern, men inte i år. Detta bland annat eftersom att sjön är så grund just där att det blir mycket mer strömt än där isleden går ich det är 70 meter. Den här sjön, Langas, är inte direkt reglerad, men både Akkajaure, ovanför, och Stor Lule, är reglerade och därför påverkas vi massor av det. Så fort man börjar tänka på det här blir man lite ledsen över att de har förstört Stor Sjöfallet...

Jag jobbar kväll idag, ensam, igen. Fast nu ska jag jobba med Ola i köket och det blir kul, jag är glad för att han kommit. Jag skulle vilja ut och åka lite skidor idag, men inte ensam och folk bara sover eller dataguidar folk via högtalartelefon samtidigt som man brer mackor till frukost. Vad ska man göra? Kanske man borde ha en lugn dag, fast det hade vi igår. Jag och Matilda åkte till tältkåtan och satte oss och njöt av solen, sedan kom SIK med Tommy och Rebecca i spetsen och försökte fiska. Behöver jag säga att det gick dåligt? Det slutade med att Rebecca ringde Storis som kom med ved och kaffe och allt slutade helt lyckligt. I skulle också ha personalfest igår, men jag var inte riktigt på humör och det tror jag ingen annan var heller, utom kanske Tommy som vart så duktig och ordnat allt. Det var jättefint nere i vedbastun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar