söndag, mars 15

Vår?

Jag tror att det har börjat bli vår hemma. Jag kollade på vädret och såg bara plusgrader. Här är det vinter fortfarande. Jag tycker om det, men det ska också bli spännande att se när allt börjar smälta, hur det kommer att se ut för utan snö.

Jag är ledig idag och gör ingenting. Jag har storstädat på mitt rum, det behövdes. Jag är lite stökig av mig kan man säga. Nu är det dock kliniskt rent, dammsuget, såpatorkat, dammtorkat och iordningplockat. Sängkläderna hänger i torkrummet och väntar på att bli torra och ibäddade i sängen igen. Det är ganska så skönt faktiskt.

Det är jättefint väder ute och jag borde vara ute istället. Fast man måste inte alla dagar, det blir nog en kortare utflykt i eftermiddag istället, med Aslak hoppas jag. Aslak, min älskade hund. Jag behöver prata lite med honom, berätta allt som hänt för honom. Jag brukade ju det i höstas, han är säkert nyfiken! Jag längtar lite efter sommar faktiskt. Efter att gå på tälttur utan plan och bara bestämma dag för dag, efter västkusten och efter att slippa alla vinterkläder. Fast jag älskar vintern med, vitt, vitt och vitt, hela den här storslagenheten som inte riktigt är samma sak utan snön.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det var att läsa om vårat äventyr i din blogg! kändes som jag inte behövde blogga nu...du hade ju redan beskrivit allt så himla bra!!! Fina bilder var det åxå vilket ju var tur eftersom jag glömt ladda upp min kamera OCH mobilen (ve och fasa) så jag varken kunde ta kort eller messa......tur du tog så fina bilder!!!!! Kram från turkompanjonen rebecca

    SvaraRadera